Lyrics PADUO POCTOBA - Радиопатруль - АТП-3

Singer
Song title
АТП-3
Date added
08.03.2022 | 08:20:07
Views 9
0 people consider the lyrics to be true
0 people consider the lyrics of the song incorrect

The lyrics of the song are provided for your reference PADUO POCTOBA - Радиопатруль - АТП-3, and also a translation of a song with a video or clip.

Отслеживать движение городского транспорта в онлайн-режиме собирается ростовская дорожно-патрульная служба. Для этого она воспользуется компьютерной программой «Сириус-навигатор»: несколько лет назад ее разработали новочеркасские айтишники с подачи руководства ростовского АТП-3. Именно это предприятие обслуживает 96-й и 94-й маршруты - от ГПЗ-10 до Сельмаша. Патрульная РР Мария Погребняк побывала в АТП-3 и посмотрела на программу в действии.

Все автобусы предприятия из диспетчерского центра контролирует оператор. Перед ним на большом экране три окна. В верхней части дисплея две так называемые линейки: это схема 94-го и 96-го маршрутов. Они состоят из 105 частей, в соответствии с количеством остановок. Сверху и снизу каждой линейки – синие и зелёные флажки. Верхние показывают, где в данный момент находится автобус, а нижние – где он должен быть по графику. В идеале они должны совпасть. Система «Сириус-навигатор» использует и ГЛОНАСС, и GPS, что повышает ее точность. Требуемый интервал между автобусами высчитывается автоматически, объяснил руководитель АТП-3 Вячеслав Караев.

(слушайте в подкасте)

На маршруты ежедневно выходят около сорока автобусов. У каждого свой собственный номер, который отображается на флажке на дисплее. Если на него кликнуть, то открывается мини-досье на сотрудника – имя, фамилия, госномер автобуса, мобильный телефон. Под справкой с точностью до секунды указано, насколько водитель расходится с расписанием. Под линейками и флажками дополнительные графики. На одном из них путь того или иного автобуса изображён в виде кривой – по её рисунку видно, где он стоял в пробке, а где ускорился. По словам руководителя АТП-3 Вячеслава Караева, вся эта информация сохраняется, и за каждый пройденный по расписанию участок водителю полагается премия.

(слушайте в подкасте)

Кабина каждого автобуса оборудована устройством типа навигатора. На его дисплее отображается только линейка с флажками. Водитель отлеживает свое перемещение и видит, где его коллеги. Если автобус сломался, шофер сообщает в диспетчерский центр, и оператор в режиме реального времени корректирует график. 96й и 94й маршруты одни из самых протяжённых в городе: один оборот - почти полсотни километров. Поэтому автобусы не стоят на остановках дольше, чем надо: нельзя выбиваться из расписания. Правда, точно следовать ему мешают пробки, причем, хуже всего ситуация в районе моста на Малиновского, рассказал руководитель АТП-3 Вячеслав Караев.

(слушайте в подкасте)

У пассажиров также есть возможность следить за движением транспорта: через сервис «АТП-онлайн» на сайте предприятия.
А тем временем, пока отдельно взятое предприятие внедряет современные технологии, большая часть перевозчиков предпочитает пользоваться услугами так называемых свистков, или линейных диспетчеров, как они сами стали себя называть в последнее время. Эти молодые люди дежурят на остановках с секундомером. Они следят за тем, чтобы маршрутки и автобусы двигались через равные интервалы. За это водители отдают им часть ежедневной выручки.
Tracking the movement of urban transport in the online mode is going to the Rostov road and patrol service. To do this, it will use the Computer Program "Sirius Navigator": Several years ago, it was developed by Novocherkassky ITs with the filing of the leadership of Rostov ATP-3. It is this enterprise that serves the 96th and 94th routes - from GPZ-10 to Selmash. Patrol RR Maria Pogrebnyak visited ATP-3 and looked at the program in action.

All enterprise buses from the dispatch center controls the operator. In front of it on the big screen three windows. At the top of the display, two so-called rules: this is the scheme of the 94th and 96th routes. They consist of 105 parts, in accordance with the number of stops. On top and bottom of each line - blue and green flags. The top show where the bus is currently located, and the bottom - where it should be in schedule. Ideally, they should coincide. The Sirius Navigator system uses GLONASS, and GPS, which increases its accuracy. The required interval between buses is calculated automatically, explained the head of ATP-3 Vyacheslav Karaev.

(Listen to the podcast)

About forty buses come to routes. Each has its own own number that is displayed on the display flag. If you click on it, then the mini-dossier opens at the employee - the name, surname, the busement state number, the mobile phone. Under the help up to a second, it is indicated how much the driver dispels with the schedule. Under the rules and flags additional graphs. On one of them, the path of one or another bus is depicted in the form of a curve - according to her drawing, it can be seen where he stood in a traffic jam, and where he acted. According to the head of ATP-3 Vyacheslav Karaieva, all this information is preserved, and for each pavement passed by the driver the premium is assumed to the driver.

(Listen to the podcast)

Each bus cabin is equipped with a navigator type device. Only a ruler with flags is displayed on its display. The driver seals his move and sees where his colleagues. If the bus broke, the chauffeur reports to the control center, and the operator in real time corrects the schedule. 96th and 94th routes Some of the most extended in the city: one turn is almost fifty kilometers. Therefore, buses do not stand at stops longer than necessary: ​​it is impossible to get out of the schedule. True, just followed by traffic jams, and the worst of the whole situation in the area of ​​the bridge in Malinovsky, said the head of ATP-3 Vyacheslav Karaev.

(Listen to the podcast)

Passengers also have the opportunity to monitor the movement of transport: through the ATP-online service on the company's website.
In the meantime, while a separately taken enterprise introduces modern technologies, most of the carriers prefers to use the services of the so-called whistles, or linear dispatchers, as they themselves began to call them recently. These young people are on duty at stops with a stopwatch. They monitor the minibuses and buses move through equal intervals. For this drivers give them some of the daily revenues.