Lyrics Свами Вишну Дэв - Глава 76. Полет стрелы. Созерцание естественного

Singer
Song title
Глава 76. Полет стрелы. Созерцание естественного
Date added
06.08.2020 | 01:20:09
Views 19
0 people consider the lyrics to be true
0 people consider the lyrics of the song incorrect

The lyrics of the song are provided for your reference Свами Вишну Дэв - Глава 76. Полет стрелы. Созерцание естественного, and also a translation of a song with a video or clip.

Глава 76. Полет стрелы. Созерцание естественного

1. Созерцать естественное для Мастера означает всегда понимать свою Беспредельность.

2. Слушать голос Духа Беспредельного и созерцать естественное – для Мастера есть одно.

3. Поэтому, когда ученик обрел полное памятование себя и отпустил себя, говорят, что он созерцает естественное.
4. Созерцать естественное всегда и во всем – золотое правило Мастера. Дух Мастера подобен стреле, летящей в цель.

5. Созерцание естественного отличается от памятования себя. Когда ученик просто помнит себя, он помнит только свою человеческую часть. Только отпустив себя, он узнает секрет естественного. Не отпустив себя, как увидеть естественное?

6. Вначале, созерцая естественное, все, что может ученик – это помнить себя. Затем он отпускает себя, открываясь нисходящей силе, чтобы слиться с Беспредельным. Слившись с Беспредельным, он узнает себя. Узнав себя, Мастер помнит Беспредельное, то, что есть и всегда было, поэтому говорят, что он созерцает естественное.

7. Созерцать естественное – есть видение Беспредельного как оно есть, без суждений. Это подобно жизни в центре вселенной или сидению на вершине высочайшей горы, откуда видно все.

8. Все долгие годы испытаний и тренировок ученика требуются, чтобы войти в естественное и услышать тихую песню Беспредельного.
9. Когда проживая в естественном годы, ученик обретает единый вкус, он получает право целиком узнать себя.
10. Истинный Мастер живет изо дня в день, из года в год только естественным. Он дышит, думает, ходит в нем, спит и ест, не зная иного, потому что естественное – есть сам манящий голос Беспредельного, открывающий ему великие тайны одну за другой.
11. Жить в естественном, быть целостным и спонтанным – единственный выбор Мастера, его способ жить и дышать.

12. Пока естественное не найдено, ученик грезит, словно во тьме. Хоть он и строит догадки и чувствует нечто, все это – сны разума.

13. Зная это, Мастер объясняет ученику, как быть предельно осторожным. Реальность обманчива, всегда есть возможность принять игру теней за пламя вселенского пожара, а шорох травы под ногами за шум великого океана.

14. Мастер живет так, что любое его слово, мысль и поступок смешаны с естественным и растут из него. Поэтому Мастер всегда грациозен, изящен, ловок и спонтанен.

15. На что похоже естественное? Мастера говорят, что на чистое, пустое, бескрайнее небо без облаков. Однако, это метафоры. Другие говорят, что оно непоколебимо, подобно горе, и величественно, как великий царь жителей неба.

16. Понемногу раскрывая его, ученик бережет и пестует естественное, как мать – единственное дитя. Когда оно набрало силу, Мастер отпускает его на свободу и позволяет ему действовать спонтанно.

17. Мастер, растворивший себя в Беспредельном, ищет способы закалить естественное и придать ему безграничную силу, поэтому он ставит себя в необычные условия и играет там, куда ученику доступ запрещен. Это именуют «зажигание плотных грез».
Chapter 76. Flight of an arrow. Contemplation of the natural

1. To contemplate what is natural for a Master means always to understand his Infinity.

2. Hearing the voice of the Infinite Spirit and contemplating the natural - there is one thing for the Master.

3. Therefore, when the disciple has acquired full self-awareness and has released himself, they say that he is contemplating the natural.
4. To contemplate the natural always and in everything is the golden rule of the Master. The spirit of the Master is like an arrow shooting at a target.

5. Contemplation of the natural is different from mindfulness of oneself. When a student simply remembers himself, he only remembers his human part. Only by letting go of himself, he learns the secret of the natural. Without letting go of yourself, how to see the natural?

6. In the beginning, contemplating the natural, all that a student can do is remember himself. Then he lets go of himself, opening up to the descending force to merge with the Infinite. Having merged with the Infinite, he recognizes himself. Having recognized himself, the Master remembers the Infinite, that which is and always was, therefore they say that he contemplates the natural.

7. To contemplate the natural is a vision of the Infinite as it is, without judgments. It is like living in the center of the universe or sitting on the top of the highest mountain from where you can see everything.

8. All the long years of testing and training of the disciple are required to enter the natural and hear the quiet song of the Infinite.
9. When, living in the natural years, the student acquires a single taste, he receives the right to fully recognize himself.
10. A true Master lives day after day, year after year only naturally. He breathes, thinks, walks in it, sleeps and eats, knowing no other, because the natural is the very alluring voice of the Infinite, revealing to him great secrets one after another.
11. To live in the natural, to be whole and spontaneous is the only choice of the Master, his way of living and breathing.

12. Until the natural is found, the disciple dreams, as if in darkness. Although he is guessing and feeling something, they are all dreams of the mind.

13. Knowing this, the Master explains to the student how to be extremely careful. Reality is deceptive, there is always the possibility of mistaking the play of shadows for the flame of a universal fire, and the rustle of grass underfoot for the sound of the great ocean.

14. A master lives in such a way that any of his words, thoughts and actions are mixed with the natural and grow out of it. Therefore, the Master is always graceful, graceful, agile and spontaneous.

15. What is natural like? The masters say that on a clear, empty, endless sky without clouds. However, these are metaphors. Others say that it is unshakable, like a mountain, and majestic, like the great king of the inhabitants of heaven.

16. Uncovering it little by little, the student protects and nourishes the natural, like a mother is an only child. When it has gained strength, the Master releases it and allows it to act spontaneously.

17. A master who has dissolved himself in the Infinite is looking for ways to temper the natural and give it boundless strength, therefore he puts himself in unusual conditions and plays where the student is not allowed access. This is called "lighting dense dreams."